اظهارات

وزیر امور خارجه مایک Pompeo گفت که واشنگتن آماده است تا گام‌های بیشتری بردارد، از جمله تحریم‌های اقتصادی ، در صورتی که دادگاه جنایات جنگی با هر گونه تحقیق درباره پرسنل ایالات‌متحده یا متحد پیش برود .

Pompeo به خبرنگاران گفت : " شورای بین‌المللی کریکت به قانون America's حمله می‌کند و برای تغییر مسیر برای دادگاه خیلی دیر نیست و ما اصرار داریم که این کار فورا ً انجام شود ."

ایالات‌متحده هرگز به ICC ملحق نشده است ، جایی که یک دادستان ، Fatou Bensouda ، در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ از قضات خواست تا در مورد جنایات جنگی در افغانستان تحقیق کنند .

اعلام محدودیت‌های ویزا اولین اقدام بتونی انجام‌شده توسط آمریکا علیه شورای بین‌المللی کریکت بود ، زیرا کاخ سفید در سپتامبر سال گذشته تهدید به تلافی کرد .

وزیر امور خارجه گفت : " I'm اعلام می‌کند که سیاست صدور روادید برای افرادی که به طور مستقیم مسئول هر گونه تحقیقات جنایی در مورد پرسنل ایالات‌متحده هستند را اعلام می‌کند . "

او به خبرنگاران گفت که این شامل هر کسی خواهد بود که شرکت کند ، یا اقدام کند، اقدام کند یا تحقیقات بیشتری انجام دهد .

Pompeo افزود : " اگر شما مسئول تحقیقات پیشنهاد شده توسط شورای بین‌المللی کریکت در رابطه با وضعیت افغانستان هستید ، نباید تصور کنید که هنوز هم دارید ، یا ویزا دریافت خواهید کرد یا اجازه ورود به ایالات‌متحده را خواهید داد ."

وزیر امور خارجه گفت که صدور ویزا نیز می‌تواند از پرسنل شورای بین‌المللی کریکت که در انجام تحقیق و تفحص از متحدان US به ویژه اسرائیل دخالت دارند ، جلوگیری شود .

او گفت : " این محدودیت‌های ویزا نیز ممکن است برای جلوگیری از تلاش‌های شورای بین‌المللی کریکت برای تعقیب پرسنل ائتلافی از جمله اسرائیل بدون موافقت متحدان استفاده شود ."

Pompeo گفت که اجرای " اجرای " این سیاست پیش از این آغاز شده‌است اما او هیچ گونه جزئیاتی از محرمانه بودن درخواست ویزا ارائه نکرده است .

Pompeo گفت : " این محدودیت‌های ویزا پایان تلاش‌های ما نخواهد بود . ما آماده ایم تا گام‌های بیشتری از جمله تحریم‌های اقتصادی برداریم ، اگر شورای بین‌المللی کریکت دوره خود را تغییر ندهد .

 " تعقیب قضایی با انگیزه سیاسی "

خدمات سرزمین مرغ شکاف رنج اشراف

وزیر امور خارجه گفت ایالات‌متحده از پیوستن به شورای بین‌المللی کریکت به دلیل اختیارات دادستانی و تهدیدی که برای حاکمیت ملی آمریکا پیشنهاد داده‌است خودداری کرده‌است .

خبرگزاری فرانسه / پرونده / Mandel ngan

مشاور امنیت ملی جان بولتون یک منتقد آشکار شورای بین‌المللی کریکت بوده‌است.

او گفت : " ما مصمم هستیم که از پرسنل غیرنظامی آمریکا و متحد حمایت کنیم تا از زندگی در ترس تعقیب قضایی ناعادلانه برای اقدامات صورت‌گرفته برای دفاع از ملت بزرگ مان حمایت کنیم . "

او گفت : " ما می‌ترسیدیم که دادگاه در نهایت تعقیب قضایی انگیزه‌های سیاسی آمریکایی‌ها را دنبال کند و ترس‌های ما تضمین شد ."

Pompeo گفت که دولت ایالات‌متحده ملزم است از شهروندان خود محافظت کند و اقدام‌های لازم برای مقابله با اعضای نیروهای مسلح ایالات‌متحده که به سو رفتار می‌پردازند ، انجام شده‌است .

وی گفت : " هنگامی که اعضای سرویس ایالات‌متحده به اصول سخت رفتار نظامی ما پایبند نیستند ، اگر that's سزاوار آن باشند ، محکوم ، محکوم و محکوم می‌شوند ."

وی افزود : " دولت ایالات‌متحده ، در صورت امکان ، اقدام قانونی علیه افراد مسئول جنایات بین‌المللی انجام می‌دهد" و خاطرنشان کرد که این کشور از پی‌گرد جنایات جنگی در رواندا ، یوگسلاوی سابق و جاه‌ای دیگر حمایت کرده‌است .

گروه حقوق بشر و حقوق بشر به سرعت به اظهارات Pompeo's واکنش نشان دادند .

شورای بین‌المللی کریکت گفت : " شورای بین‌المللی کریکت به عنوان یک دادگاه قانون به انجام کار مستقل خود مطابق با اختیارات خود و اصل فراگیر قانون ادامه خواهد داد ."

ریچارد dicker ، مدیر بین‌المللی حقوق بشر در سازمان دیده‌بان حقوق بشر ، گفت که اقدام آمریکا " اقدامی غیر رسمی برای ترساندن قضات و جلوگیری از عدالت برای قربانیان در افغانستان " و " تحقیر آشکار برای قانون " است .

جیمز Goldston ، مدیر اجرایی ابتکار جامعه باز ، اظهار داشت که دیدگاه administration's نشان می‌دهد که قانون بین‌المللی " تنها زمانی اهمیت دارد که با منافع ملی آمریکا همسو باشد ."

منبع سایت

سلطنتی وضع جماهیر مراکز مشاوره معافیت پزشکی: بیماری های ریه و قفسه صدری چه کسانی می توانند معافیت کفالت بگیرند
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.