اشراف

توانایی خلنگ زار در کنار کشتی تامین یک توانایی حیاتی است . اگر ما بتوانیم قطعات و انبارهای مواد غذایی را از یک کشتی باری خشک بگیریم ، باعث کاهش وابستگی ما به مناقصه‌های زیر دریایی ما خواهد شد ، پس صرفه‌جویی هزینه قابل‌توجهی ایجاد کرده و توانایی ما برای کار برای مدت‌زمان طولانی‌تر از بنادر اصلی را افزایش خواهد داد .
بودجه دفاعی بزرگ نگرانی ایالات‌متحده را در مورد هدف قرار دادن چین و روسیه نشان می‌دهد.
توسط Fan Jishe منبع : تایمز جهانی منتشر شده: ۲۰۱۹ / ۳ / ۱۴ : ۵۸ : ۴۰
۰
تصویر : لیو Rui / GT
کاخ سفید بودجه‌ای در حدود ۷۲۰ میلیارد دلار برای سال مالی ۲۰۲۰ برای پنتاگون پیشنهاد کرده‌است و ۳۳ میلیارد دلار برای مبارزه با توسعه نظامی توسط چین و روسیه اضافه کرده‌است و برخی از " کشورهای سرکش " را دستگیر و با گروه تروریستی دولت اسلامی مبارزه می‌کند.
غیرمعمول نیست که ایالات‌متحده در هدف قرار دادن چین و روسیه خاص باشد . واشنگتن چندین گزارش اصلی را در سال‌های اخیر منتشر کرده‌است که شامل استراتژی امنیت ملی ایالات‌متحده ( ان اس اس پی )، استراتژی دفاع ملی ، بررسی Posture هسته‌ای و بررسی دفاع موشکی است که بر تهدیدات به اصطلاح چین و روسیه و فصل جدیدی در رقابت در میان قدرت‌های بزرگ تاکید می‌کند.
سرویس امنیت ملی که در دسامبر ۲۰۱۷ منتشر شد ، به عنوان یک سند راهنما برای دفاع آمریکا ، چین و روسیه را به عنوان تهدیدات اصلی امنیتی در نظر گرفته‌است . پس از رهبری ان اس اس ، آتش متمرکز بر پکن و مسکو به یک روند جدی تبدیل شده‌است .
واضح است که دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده ، در تلاش برای بازی با قدرت بزرگ ، به ویژه با چین و روسیه ، به هزینه‌های نظامی تکیه دارد .
در دسامبر گذشته ، ترامپ پیشنهاد کرد که هزینه‌های دفاعی ایالات‌متحده را کاهش دهد و گفت : " ایالات‌متحده در سال جاری ۷۱۶ میلیارد دلار هزینه کرده‌است . دیوانه ! او همچنین از China's و Russia's خواست تا " درباره یک توقف معنی‌دار در چیزی که تبدیل به یک مسابقه اصلی و غیرقابل‌کنترل سلاح شده‌است صحبت کنیم " اما بودجه دفاعی سال مالی ۲۰۲۰ ، بالاترین میزان در تاریخ ایالات‌متحده ، حتی crazier به نظر می‌رسد .
با وجود ناهماهنگی در کلمات Trump's ، تفکر اساسی او در دفاع نسبتا ً سازگار است . با متفاوت بودن رئیس‌جمهور سابق آمریکا ، باراک اوباما ، ترامپ همیشه بر " اول آمریکا " و " تضمین صلح از طریق قدرت " تاکید کرده‌است .
این ایده اساسی او هرگز تغییر نکرده است ، مورد حمایت مثال‌های متعدد از جمله افزایش شدید هزینه‌های نظامی و تغییر نام قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین فرماندهی نظامی آمریکا - فرماندهی اقیانوس آرام - به فرماندهی هند - آرام است .
واشنگتن اغلب برای متهم کردن دیگران به ژست دهی به اصطلاح تهدیدات امنیتی عذر و بهانه می‌آورد . نگرانی‌های آمریکا در مورد روسیه در هر دو قدرت سخت و نرم است . روسیه که دارای زرادخانه‌ای عظیم از سلاح‌های هسته‌ای و موشک است ، در تلاش است تا تجهیزات مافوق صوت و سیستم‌های سلاح‌های دیگری را توسعه دهد . علاوه بر این ، واشنگتن ادعا کرده‌است که روسیه نه تنها با دخالت در انتخابات دخالت می‌کند بلکه تمامیت ارضی کشورهای همسایه را نیز تهدید می‌کند و نظم بین‌المللی را به چالش می‌کشد .
پکن نیز به عنوان هدف Washington's تلقی می‌شود . اما باید روشن شود که چین قصد تهدید سایر کشورها را ندارد . برعکس ، آمریکا همواره رویکردی تهاجمی و تهاجمی برای مقابله با روابط بین‌المللی داشته‌است . واشنگتن از اجماع اصلی و درک ضمنی پکن در مورد مساله دریای جنوب چین و مساله تایوان چشم‌پوشی کرده‌است . ایالات‌متحده نیز مساله تبت را مطرح می‌کند .
براساس آمار موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک در لندن ، هزینه نظامی ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۸ به ۶۴۳ میلیارد دلار رسید که نزدیک به چهار برابر چین ( ۱۶۸.۲ میلیارد دلار ) و ۱۰ برابر روسیه ( ۶۳.۱ میلیارد دلار ) است . واشنگتن پکن و مسکو را به عنوان اهداف سیاسی و نظامی در نظر گرفته و نشان‌دهنده اضطراب و واکنش افراطی آن است .
چین تنها هزینه بودجه نظامی خود را برای سال ۲۰۱۹ به ۱۷۷.۶ میلیارد دلار با نرخ رشد ۷.۵ درصد اعلام کرد که بسیار کم‌تر از ۸.۱ درصد در سال ۲۰۱۸ است. همچنین چهارمین سال متوالی است که در آن بودجه دفاعی China's یک افزایش تک‌رقمی را ثبت کرد .
منبع سایت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.