پیمان

ترامپ گفت که مدیریت او با توسعه گزینه‌های واکنش نظامی خود به جلو حرکت خواهد کرد و با ناتو و متحدان و شرکای دیگر ما هم‌کاری خواهد کرد تا هر گونه برتری نظامی روسیه از رفتار غیر قانونی خود را انکار کند . "

عقب‌نشینی آمریکا ماه‌ها , پس از سال‌ها مناقشه حل‌نشده بر سر سازگاری با روسیه , انتظار می‌رفت . این اولین اقدام کنترل اسلحه بود که کل یک دسته از سلاح‌ها را ممنوع کرد : موشک‌های کروز که زمینی به زمین پرتاب شده‌بودند و فاصله آن بین دو کیلومتر ( 120 مایل ) و کیلومتر مربع ( 58 مایل ) بود . روسیه انکار می‌کند که نقض شده‌است .

مقامات رسمی همچنین ابراز نگرانی کرده‌اند که چین , که طرف معاهده نیست , با گسترش تعداد زیادی موشک با برد فراتر از محدوده معاهده , برتری نظامی قابل‌توجهی در آسیا به دست آورده‌است . ترک این معاهده به مدیریت ترامپ اجازه مقابله با چینی‌ها را می‌دهد , اما روشن نیست که چطور این کار را انجام خواهد داد .

بهنام بن گل , یک کارشناس دفاع در بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها , در مصاحبه‌ای گفت : " دلیل استراتژیک ترک inf شامل چین است . "

او به کیفیت و کمیت موشک‌های پایه و چشم‌انداز رشد چین و آمریکا در آسیا - اقیانوسیه اشاره کرد .

او گفت : " این یک محیط است که چین می‌تواند بر نفوذ آمریکا در آسیا - اقیانوسیه رقابت کند . " و ناعادلانه است که شرکت کنندگان داوطلبانه خود را به یک پیمان دو جانبه محدود کنند که یک طرف آن مشارکت ( روسیه ) در برابر تعهدات خود ناکام ماند . سرباز … داوطلبانه با یک دست بسته پشت آن مبارزه می‌کند . "

وزیر امور خارجه , مایک مولن , در اوایل ماه دسامبر گفت که واشنگتن سه روز بعد به مسکو تسلیم خواهد شد تا قبل از اینکه اعلان رسمی عقب‌نشینی بدهد , پس از شش ماه عقب‌نشینی به مسکو بازگردد . مهلت مقرر در روز شنبه منقضی می‌شود .

از نظر فنی , عقب‌نشینی کامل شش ماه پس از اعلام این هفته اجرا خواهد شد و یک پنجره کوچک برای نجات معاهده ترک می‌کند . با این حال , در مذاکرات این هفته در پکن , روسیه و روسیه هیچ گونه پیشرفتی در مناقشه خود گزارش نکردند و دلیل کمی را ترک کردند که فکر کنند هر دو طرف موضع خود را نسبت به این که یک موشک کروز ناقض معاهده باشد , تغییر خواهد داد .

بار خدمت احساسی سعودی کرایه پنتاگون

در اداره دولتی به خبرنگاران گفت : " ما عدم مطاوعت روسیه با مقامات روس از جمله بالاترین سطوح دولتی را افزایش داده‌ایم . " ما به روسیه فرصت کافی برای اصلاح روش خود فراهم کرده‌ایم . فردا آن زمان می‌گذرد . "

خبرگزاری دولتی روسیه به نقل از سرگی ایوانیچ , معاون وزیر امور خارجه روسیه , روز پنج شنبه گفت : " متاسفانه هیچ پیشرفتی وجود ندارد . موقعیت طرف آمریکایی بسیار سخت و مانند اتمام حجت است . او گفت که انتظار دارد واشنگتن تعهدات خود را تحت این پیمان به حالت تعلیق درآورد , گرچه وی افزود که مسکو برای " جستجوی راه‌حل‌هایی " که می‌تواند معاهده را به زور نگه دارد , آماده است .

عقب‌نشینی اسرائیل چشم‌انداز وخامت بیشتر روابط میان روسیه و روسیه را افزایش می‌دهد , که در حال حاضر در پایین‌ترین نقطه در چند دهه اخیر قرار دارد , و بحث در مورد اتحاد جماهیر شوروی در اروپا بر سر این که آیا نقض ادعایی روسیه اقدام به مقابله با استقرار یک موشک معادل آمریکایی در اروپا می‌کند . این موشک هیچ موشک هسته‌ای قابل توانایی را در اروپا ندارد ; آخرین آن نوع و برد در خط با این پیمان برداشته شد .

کارشناسان سلاح‌های هسته‌ای در موسسه بین‌المللی صلح کارنگی برای صلح بین‌المللی در بیانیه‌ای اعلام کردند که در حالیکه تخلف روسیه از معاهده inf یک مشکل جدی است , عقب‌نشینی در شرایط کنونی بی‌فایده خواهد بود .

آن‌ها گفتند : " ترک افغانستان باعث ایجاد یک رقابت موشکی جدید بین ایالات‌متحده و روسیه خواهد شد . "

منبع سایت

شیشه مختصات محدودیت تغیر مشاوره معافیت پزشکی: جراحی مغز و اعصاب مدارک خرید خدمت سربازی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.