صدای وزوز

وزوز گوش , یک ناتوانی در بین جانبازان است و حداقل یکی از افراد بزرگ‌سال آمریکایی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد .
سربازان قدیمی نسبت به عموم مردم نسبت به عموم مردم , به دلیل سطوح سر و صدایی که در حین خدمت با آن‌ها مواجه می‌شوند , از جمله تیراندازی , ماشین‌آلات , هواپیما و خیلی بیشتر از عموم مردم وزوز می‌کنند . بیش از نیمی از سربازان قدیمی مبتلا به وزوز گوش در کودکان مبتلا به وزوز گوش تشخیص داده شدند .
وزوز گوش چیست ?


تعهد انظباط مدیر بخش اصلاحات اساسی وزیر دفاع خصوصی سازی معافیت مالی




وزوز گوش به عنوان درک صدا , فیش فیش یا صدای دیگر در گوش یا سر هنگامی که هیچ صوتی خارجی وجود ندارد , تعریف می‌شود . برای برخی افراد وزوز گوش فقط یک مشکل است . برای دیگران , این یک وضعیت تغییر زندگی است .

وزوز به یکی از دو دسته طبقه‌بندی می‌شود :
وزوز ذهنی وضعیتی است که فقط بیمار می‌تواند صدای تولید شده در مغز را بشنود .
وزوز گوش وضعیتی است که در آن دیگران قادر به شنیدن صداهایی مانند صدای کلیک و یا ترق در داخل گوش میانی هستند .
برخی صدای زنگ , صدای وزوز , سوت بلند و یا صداهای دیگر را توصیف می‌کنند . علل و اثرات وزوز گوش از فرد به فرد متفاوت است .
آیا وزوز می‌تواند درمان شود ?
در اغلب موارد درمان خاصی برای وزوز گوش وجود ندارد . اگر دکتر علت خاصی از وزوز گوش شما پیدا کند , ممکن است قادر به حذف آن باشند . تعیین علت ممکن است نیازمند آزمایش گسترده‌ای از جمله اشعه ایکس , تست تعادلی و کار آزمایشگاهی باشد . عوامل زیادی نمی‌توانند شناسایی شوند . گاهی پزشکی ممکن است به نویز و گزینه‌های دارویی کمک کند . متناوبا , درمان‌های رفتاری ممکن است براساس تحقیقات انجام شود که حاکی از آن است که وزوز گوش می‌تواند توسط استرس , اضطراب , خستگی , خستگی , ناامیدی ایجاد شود.
درمان وزوز
از آنجا که درمانی برای درمان وزوز وجود ندارد , پزشکان یک رویکرد میان رشته‌ای را توصیه می‌کنند . هدف این است که بیماران یاد بگیرند که واکنش‌های خود را به وزوز گوش بدهند .
تمرینات آرام‌سازی و آرام‌سازی می‌تواند به کنترل گروه‌های عضلانی و گردش در سراسر بدن کمک کند . افزایش آرام‌سازی و گردش خون به وسیله این تمرینات باعث کاهش شدت وزوز در برخی بیماران , به ویژه تحت راهنمایی متخصص بالینی بهداشت می‌شود .
نویز سفید ممکن است به وزوز گوش کمک کند و کم‌تر نمایان شود . از آنجا که وزوز گوش اغلب در محیط آرام , یک صدای رقابتی در سطح پایین ثابت , مانند تیک‌تاک ساعت یا رادیو ایستا ( که به عنوان " نویز سفید " شناخته می‌شود ) ممکن است صوت را بپوشاند . محصولاتی که نویز سفید تولید می‌کنند به صورت آنلاین در دسترس هستند . برخی از سربازان قدیمی از چیزهایی مانند فواره‌ها و دیواره‌ای آبی کوچک استفاده کرده‌اند و می‌گویند صدای افتادن یا آب قل‌قل آب به آن‌ها کمک می‌کند که صدای وزوز گوش را فراموش کنند .
سمعک نیز می‌تواند کمک کند . اگر آسیب شنوایی را تجربه می‌کنید , یک کمک شنوایی ممکن است به طور موقت سر و صدا را حذف یا حذف کند . تنظیم کمک‌های شنوایی در حد متوسط مهم است , زیرا سطوح بسیار بلند می‌توانند وزوز گوش را در برخی موارد تشدید کنند . همیشه باید در مورد استفاده از یک سمعک صحبت کنید . va می‌تواند شما را به رایگان فراهم کند . ماسک داران با کمک شنوایی می‌توانند ترکیب شوند . آن‌ها یک صدای رقابتی اما خوشایند منتشر می‌کنند که می‌تواند حواس شما را از سر و صدا پرت کند . برخی افراد متوجه می‌شوند که وزوز گوش ممکن است حتی چندین ساعت پس از استفاده , سر و صدا را خفه کند .
اکثریت افراد مبتلا به وزوز گوش , حدود 10 / 18 درصد , توسط آن اذیت نمی‌شوند ; تاثیری بر خواب و توانایی آن‌ها در تمرکز ندارد . درصد کوچکی از افرادی که با سرو صدا در سر خود مبارزه می‌کنند , می‌توانند بیشتر در معرض مشکلات جدی سلامت روانی , مانند افسردگی و اضطراب باشند . هنوز درک نشده که چرا وزوز گوش مردم را به گونه‌ای متفاوت تحت‌تاثیر قرار می‌دهد .



شواهد علمی کاهش علایم جدیت کاری بخش امور آخرین تراز قبولی سهمیه ۵٪ ایثارگران در دانشگاه آزاد اسلامی سال ۹۶ اخبار معافیت تحصیلی






منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.