هم مرز

ارتش پاکستان اعلام کرده‌است که روز چهارشنبه جت‌های جنگنده میگ - جت خود را در سمت پاکستان - در کشمیر به ضرب گلوله از پای درآوردند .

کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ با مرز مشترک بود . تحویل او چند ساعت طول کشید , از جمله یک معاینه پزشکی برای تایید سلامتی و وضعیت او قبل از اینکه به مقامات هندی تبدیل شود .

در پیامی که از کانال‌های تلویزیونی پاکستان پخش شد, او در لباس سبز او دیده شد که می‌گفت توسط دو تن از پرسنل ارتش پاکستان نجات داده شده‌است و خود را در کشمیر تحت کنترل پاکستان که توسط یک گروه کوچک از ساکنان عصبانی احاطه شده‌است , پیدا کرده‌است . زمانی که این بیانیه را ثبت کرد روشن نبود , اما به وضوح در زمانی که او در بازداشت ارتش پاکستان بود اتفاق افتاد .

در سمت هند مرز , پلیس هند و پرسنل نظامی با پوشیدن لباس غیرنظامی با پوشیدن یک کت آبی و شلوار خاکستری استقبال کردند .

پیش از این در اوایل روز , جاده سمت هند مرز با افراد خیرخواه پوشیده شده بود . اما بعد از گذشتن از کنار دریاچه , بیشتر آن‌ها رفته بودند .

این انتقال مخالف پرده حمله سریع مرزی میان منطقه مورد مناقشه کشمیر است که برای چهارمین روز پیاپی ادامه یافت , حتی زمانی که دو همسایه مسلح سلاح به دنبال خنثی کردن جدی‌ترین مواجهه خود در دو دهه بودند .

ده‌ها هزار سرباز هندی و پاکستانی سال‌ها در امتداد مرز کشمیر که به عنوان خط کنترل شناخته می‌شود , در یکی از خطرناک‌ترین مناطق دنیا با آن‌ها مواجه شده‌اند .

تنش‌ها از زمان گذر هواپیماهای هند به پاکستان در روز سه‌شنبه افزایش‌یافته است و آنچه را که هند یک حمله پیشگیرانه علیه ستیزه جویان نامید , مسئول بمب‌گذاری انتحاری در کشمیر تحت کنترل هند است که منجر به کشته شدن سربازان هندی شد . پاکستان مقابله‌به‌مثل کرد و دو هواپیمای هندی را روز چهارشنبه به ضرب گلوله از پای درآورد .

از زمان تشدید جنگ, رهبران جهان برای خروج از یک جنگ تمام‌عیار بین همسایگان مسلح هسته‌ای تلاش کرده‌اند . رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در هانوی , روز پنج شنبه گفت که به دنبال تشدید درگیری بوده‌است .

خان , نخست‌وزیر پاکستان , روز پنج شنبه به قانونگذاران گفت : " ما فردا خلبان هندی را به عنوان یک حرکت حسن‌نیت آزاد می‌کنیم . "

اما هند روشن کرد که هیچ شرایطی برای آزادی خلبان وجود ندارد و آخرین تشدید استراتژی خود را تغییر داده‌است . مقامات هندی پیش از این گفتند که اگر مسئولان اطلاعات حملات برنامه‌ریزی‌شده را دریافت کنند , هدف حمله قرار خواهند گرفت . مدی در روز پنج شنبه هشدار داد که " دشمنان هند در حال توطئه برای ایجاد بی‌ثباتی در کشور از طریق حملات تروریستی هستند . "

علی‌رغم بازگشت خلبان در روز جمعه , مسیر رو به جلو برای دو کشور نامشخص بود .

اما باید صبر کنیم و ببینیم . "

همچنین روز جمعه , اداره هوانوردی غیرنظامی پاکستان تا حدی فضای هوایی کشور را باز کرد و اجازه داد تا مسافران تجاری به چهار شهر بزرگ سفر کنند , و نشانه‌ای دیگر دال بر این بود که تنش‌ها با هند در حال افزایش است .

این خبرگزاری در بیانیه‌ای اعلام کرد که همه پروازهای داخلی و بین‌المللی از شهرهای کراچی , اسلام‌آباد , پیشاور و کویته مجاز خواهند بود . این سازمان گفت که سایر فرودگاه‌ها از جمله یکی از شهرهای شرقی لاهور که هم‌مرز با هند است , تا ماه مارس بسته خواهد ماند .

منبع سایت

انجام ماموریت حد اندازه دو طرف راه حل سر فصل رویه معمول یادداشت جدید اقیانوس هند افراد زیاد علیه دشمن دریافت دفترچه ٬ ثبت نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۶ آئین نامه امریه سربازی نظام وظیفه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.