اخیر

هم چین و هم تایوان در دو هفته گذشته ژست نظامی گرفته‌اند . روز سه‌شنبه ارتش آزادی‌بخش خلق چین هواپیماهای نظامی را به خود جزیره و از طریق کانالی که فیلیپین و جزیره ارکید را از هم جدا کرد ، به پرواز در آورد .

براساس این گزارش یک هواپیمای جنگنده و شناسایی چین همراه با هواپیماهای unspecified دیگر از کانال عبور کرده‌است .

این سایت خبری گزارش داد که این تظاهرات توسط چینی‌ها یک هفته پس از آن صورت گرفت که ارتش تایوان یک تمرین تیراندازی با مقیاس بزرگ انجام داد و توانایی خود برای جلوگیری از هجوم احتمالی چین را تمرین کرد .

دیپلمات گزارش داد که چنین مانورهایی و پروازهای گشت چینی بطور منظم انجام شده‌است .

ماموریت Navy's پنج شنبه اولین باری بود که کشتی‌های خود در سال جاری تنگه تایوان را ترک کردند . در سال ۲۰۱۸ ، ایالات‌متحده کشتی‌های جنگی را از طریق تنگه در ماه ژوئیه ، نوامبر و دسامبر ارسال کرد .

قبل از جولای ۲۰۱۸ ، یک سال از زمانی که یک کشتی جنگی آمریکا از طریق تنگه به اینجا فرستاده شد گذشته‌است .

با توجه به متن ترجمه‌شده یک کنفرانس مطبوعاتی با سخنگوی وزارت امور خارجه چین ، Geng Shuang ، چین پس از عبور از تنگه Navy's از طریق تنگه ، نگرانی خود را نسبت به آمریکا ابراز کرد .

براساس این رونوشت ، Geng در این کنفرانس مطبوعاتی ، مساله تایوان را " مهم‌ترین و حساس‌ترین مساله در روابط چین و آمریکا " خواند .

ریچاردسون که هفته گذشته با خبرنگاران در توکیو صحبت می‌کرد، گفت که عملیات از طریق تنگه تایوان نباید به عنوان یک تحریک به سوی چین یا تایوان تعبیر شود .

او گفت : " ما تنگه تایوان را به عنوان یک آب بین‌المللی دیگر می‌بینیم ، به دلیل اینکه چرا ما از بین این تنگه گذر می‌کنیم .

 " نیروی نظامی چین " - - یک گزارش آژانس اطلاعات دفاع که هفته گذشته منتشر شد - گفت تمایل Beijing's به reunify با تایوان " به عنوان راننده اصلی مدرن‌سازی ارتش خدمت کرده‌است " .

پیوست ابتکار مقیاس کلینتون منظره تعویض تجهیزات

در حالی که ترانزیت کالا از ماه جولای به بعد چهارم بود ، بیش از ۱۰ سال از زمانی که نیروی دریایی یک ناو هواپیمابر را از تنگه تایوان فرستاده بود گذشته‌است . ریچاردسون گفت ارسال یک ناو در آینده خارج از این سوال نیست .

وی گفت : " من هیچ گونه محدودیت در هر نوع کشتی که بتواند از آن آب‌ها عبور کند ، نمی‌بینم .

طالبان رهبر ارشد را به مذاکرات با آمریکا وارد می‌کند

FILE - در این عکس مورخ ۱۳ مارس ۲۰۰۹ ، زلمای ایوبی ، مشاور ویژه آشتی ، در یک کنفرانس خبری در کابل افغانستان صحبت می‌کند . ( عکس از آسوشیتدپرس / رفیق مقبول ، بایگانی )

۲۵ ژانویه ۲۰۱۹

آسوشییتدپرس گزارش داده‌است که منیر احمد و امیر شاه

کابل ، افغانستان - طالبان روز جمعه اعلام کرد که یکی از بنیانگذاران طالبان که در ماه اکتبر از زندان در پاکستان آزاد شد ، به عنوان رئیس دفتر سیاسی group's در قطر به عنوان مذاکره با ایالات‌متحده برای پایان دادن به جنگ ۱۷ ساله افغان منصوب شده‌است .

عبدالغنی برادر ، یک فرمانده ارشد ارتش طالبان ، در سال ۲۰۱۰ در پاکستان دستگیر شد . اعتقاد بر این است که آمریکا به عنوان بخشی از مذاکرات توسط آمریکا ترتیب داده شده‌است و حضور وی می‌تواند به فرماندهان میدان جنگ اطمینان دهد که ممکن است از اعطای امتیازاتی به رهبری سیاسی هراس داشته باشند.

ذبیح‌الله مجاهد ، سخنگوی طالبان ، گفت : " چندین تغییر در بخش‌های نظامی و غیرنظامی این گروه صورت‌گرفته است تا روند ادامه‌دار جهاد و تلاش‌های سیاسی بتواند به طور مثبت توسعه یابد ."

زلمای ایوبی ، فرستاده ایالات‌متحده ، در چند مورد در ماه‌های اخیر در آخرین تلاش برای پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ با طالبان دیدار کرده‌است . ایالات‌متحده پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به افغانستان حمله کرد تا طالبان را سرنگون کند که اسامه بن‌لادن و القاعده را در پناه خود جای داده بود.

منبع سایت

ستیزه طولانی فوتبال معافیت پزشکی خدمت سربازی چیست قوانین خرید خدمت سربازی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.