سربازی

فرانسه restricts ، فیلم درباره رادیکال‌های اسلامی

نویسنده : Lilia بلز

۲۷ ژانویه ۲۰۱۶

هنوز هم از " Salafistes " ، یکی از اعضای القاعده ، عمر اولد Hamaha ، در مالی ۲۰۱۲ را نشان می‌دهد .

مارگولین و Lemine ولد سالم

پاریس - وزارت فرهنگ فرانسه روز چهارشنبه حکم داد که یک فیلم مستند جدید در مورد رادیکال‌های اسلامی برای افراد خردسال نامناسب بوده‌است و می‌گوید که این فیلم تصاویری از خشونت ارائه می‌دهد که " گاهی غیرقابل‌تحمل " و مصاحبه با اعضای القاعده و دیگر چهره‌های افراطی است که سکویی برای تبلیغات فراهم کرده‌اند .

مستند " Salafistes " نیز با هشدار در مورد محتوای آن همراه خواهد بود . این گروه یکی از رهبران سلفی‌ها را نشان می‌دهد که یک شکل بنیادگرایان اسلامی را تمرین می‌کنند و از حملات ۱۱ سپتامبر در ایالات‌متحده حمایت می‌کنند و یک رهبر دیگر در توجیه قطع کردن دست‌ها به عنوان مجازات براساس شریعت اسلام ، قوانین قانونی اسلام را توجیه می‌کنند . آن‌ها همچنین آزادانه درباره نظرات خود درباره حقارت زنان صحبت می‌کنند .

تصمیم برای محدود کردن یک فیلم به آن ۱۸ سال و بالاتر معمولا ً برای فیلم‌های مستند در فرانسه رزرو شده‌است ، و برای فیلم‌های مستند در فرانسه بسیار نادر است ، که پس از یک سری حملات مرگبار در سال گذشته دست به دست و پنجه نرم کردن آزادی بیان و ابراز امنیت ملی داشته‌است . این ماه ، توزیع کنندگان " ساخت فرانسه " ، فیلمی در مورد جهادی‌های داخلی خیالی ، تصمیم به لغو آزادی خود در تئاترها و اشاره به نگرانی‌های امنیتی گرفتند .

این مستند با توری از Timbuktu ، مالی ، تحت اشغال جهادگرایان در سال ۲۰۱۲ آغاز می‌شود و با تصاویر تبلیغاتی سال گذشته دولت اسلامی پایان می‌یابد . این تصاویر الهام‌بخش فیلم " Timbuktu " به کارگردانی Abderrahmane Sissako شد که نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد .

فرانسوا مارگولین ، که فیلم فرانسوی را با "Lemine Ould M " هدایت کرد ، گفت : " ما می‌خواستیم نشان دهیم که وقتی پروژه را آغاز کردیم ، چطور زندگی می‌کردیم ، اما بعد Daesh پدیدار شد و ما مجبور شدیم آن را خلاصه کنیم . " سالم ، یک روزنامه‌نگار از موریتانی ، با استفاده از عبارت دیگر برای دولت اسلامی .

" یکی از فیلم‌هایی بود که در جشنواره FIPA در Biarritz در جنوب غربی فرانسه به نمایش درآمد . درست قبل از اولین نمایش در مرکز ملی فیلمبرداری ، که درجه‌بندی فیلم را تعیین کرد ، این جشنواره را " تحقیر آمیز انسانی " نامید ، زیرا تصاویری از یک افسر پلیس که در حملات سال گذشته چارلی Hebdo کشته شده‌بود را نشان می‌داد .

در واکنش ، این جشنواره نمایش فقط برای کسانی که اعتبار سنجی داشتند ، مانند reviewers و روزنامه نگاران ، را محدود کرد .

مرکز فیلمبرداری توصیه کرد که این فیلم محدودیت سنی زیر ۱۸ سال و یک پیام هشدار دهنده دریافت کند . آقای Margolin و آقای ولد سالم این صحنه را قطع کردند و سه‌شنبه جدید را ارائه دادند .

اما بعد از تماشای نسخه دوم ، وزیر فرهنگ ، فلور Pellerin ، که بر درجه‌بندی نظارت دارد ، با این مرکز موافق است ، که استدلال می‌کند که این فیلم هیچ نقطه مقابل را برای افراط گرایان فراهم نکرده است، که برخی از آن‌ها خواستار قتل یهودیان و مسیحیان شدند .

او روز سه‌شنبه گفت که او انتظار نداشت که این فیلم در همه جا رده‌بندی شود و گفت : " مصاحبه‌ها ایدئولوژی این افراد را توضیح می‌دهند و تصاویر تبلیغاتی در اینجا برای نشان دادن نحوه کار ایده‌های آن‌ها به اندازه کافی هوشمند هستند ."

در مراسم افتتاحیه پاریس در شب سه‌شنبه ، حضار از هم جدا شدند و برخی ادعا کردند که این فیلم شجاعت " نگاه شیطانی به چشم " را دارد ، در حالی که دیگران فکر می‌کردند که این فیلم تنها به تبلیغات نیاز دارد .

همچنین ثابت شده‌است که این رده‌بندی یک ضربه مالی به مدیران است و قرار بود در ۳۰ تئاتر در سراسر کشور افتتاح شود ، اما در عوض در ساعت سه باز خواهد شد .

او گفت : " علی‌رغم این واقعیت که ما جان خود را برای عکاسی از چند صحنه به خطر انداختیم ، پول زیادی از دست می‌دهیم . "



منبع سایت سربازی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.