سربازی

نظر محمد جانی , یک تحلیلگر سیاسی افغان که پیش از این به عنوان یک مقام در دولت طالبان خدمت کرده بود , همچنین گفت که دو طرف در حال اعلام توافق در مسیر رو به جلو بودند . اما برهان‌الدین بها , که در گذشته به خوبی از مسائل طالبان مطلع شده بود, گفت که آمریکایی‌ها اصرار داشتند که توافقنامه خروج نیروهای آمریکایی با توافق طالبان در آتش‌بس همراه باشد .

یک مساله مهم دیگر در این مذاکرات تبادل دو آمریکایی در بازداشت طالبان است . " آمریکایی‌ها خواستار آزادی فوری یکی از این دو نفر هستند که بیمار است . در عوض , آمریکایی‌ها برخی از زندانیان طالبان را آزاد خواهند کرد . مذاکرات هنوز به پایان نرسیده است , بنابراین می‌توانم تایید کنم که هر دو طرف در مورد عقب‌نشینی نیروهای خارجی توافق کرده‌اند . "

امضا برای مترجم

برای بینش‌های اصلی , گزارش و بحث‌های مربوط به اخبار اصلی هفته , از مقاله نویسان max فیشر و آماندا کرو مشترک شوید .

ثبت‌نام

تبلیغات

رحیم زاد گفت که انتظار داشت قبل از نماز ظهر از سوی طالبان اعلام شود .

روشن نیست که طالبان دو زندانی آمریکایی را در اختیار دارند , اما این مرجع ممکن است دو دانشگاه آمریکایی از اساتید افغانستان , یکی از آمریکا و دیگری استرالیایی باشد که توسط طالبان ربوده شده‌اند .

مذاکره کنندگان طالبان مدت‌ها است که در دوحه قطر یک دفتر دارند .

اعتبار

محمد دابوس / رویترز

تصویر

مذاکره کنندگان طالبان مدت‌ها است که یک دفتر در دوحه امضا کرده‌اند .

دو دیپلمات غربی در کابل گفتند که امتیاز نهایی مربوط به زمان خروج آمریکایی‌ها بوده‌است و اینکه آیا این امتیاز بیش از یک سال خواهد بود یا خیر . اما آن‌ها و سایر سیاستمداران ابراز خوشبینی کردند که موفقیت در روند صلح در حال مرگ می‌تواند نزدیک باشد .

رولان بارت , فرستاده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان , گفت : " ما باید آماده باشیم . "

اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد که نقش ضامن برای اجرای توافقنامه آینده را ایفا کند . او گفت : " این فعالیت دیپلماتیک و سیاسی ابعاد جدیدی ایجاد کرده‌است . " " حالا , هرگز نمی‌دانید که ممکن است طول بکشد یا سریع باشد . "

مقامات آمریکایی تا کنون هیچ گونه اظهار نظر در مورد وضعیت مذاکرات در دوحه امضا نکرده اند . او قبلا ً با طالبان در دوحه ملاقات کرده بود, اما تا آنجا که معروف است , تا چهار روز دیگر هرگز دیده نمی‌شود .

پس از دیدار وی از پایتخت , اسلام‌آباد آخرین پست خود در روند صلح از پاکستان بود .

آمریکایی‌ها و افغان‌ها پاکستان را به ایفای نقشی قوی‌تر در ترغیب طالبان به مذاکره با صلح تشویق کرده‌اند . طالبان به مخفیگاه‌های ستیزه جویان پاکستان وابسته هستند و سابقه طولانی هم‌کاری با ارتش پاکستان و آژانس جاسوسی آن دارند .

تبلیغات

خلیل زاد گفت : " ما به سمت درست با گام‌های بیشتر از سوی پاکستان می‌رویم که منجر به نتایج واقعی خواهد شد . "

تازه پای پاکستان در سفر فعلی من در منطقه برای پیشبرد روند صلح است. نشسته‌ای خوبی . من از مهمان‌نوازی و عزم آن‌ها برای پیشبرد صلح افغان قدردانی می‌کنم . ما به سمت درست با گام‌های بیشتر از سوی پاکستان می‌رویم که منجر به نتایج واقعی خواهد شد .

زلمای خلیل , نماینده ویژه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل , در روز ۲۵ ژانویه به نقل از خبرگزاری فرانسه گفت :

ستیزه جویان سابق طالبان و دولت اسلامی سلاح‌های خود را در مراسم آشتی ماه گذشته در جلال‌آباد افغانستان تسلیم کردند .



منبع سایت سربازی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.