سربازی

هیچ دختری باقی نمانده است : روستاهای مسیحیان سوریه که توسط داعش توخالی شده‌اند

اسحاق در خرابه‌های یک کلیسا به ساخت در روستایی که در آن بزرگ شده‌بود , کمک کرد .

اعتبار

برای نیویورک‌تایمز

تصویر

اسحاق در خرابه‌های یک کلیسا به ساخت در دهکده کمک کرد که در آن او بزرگ شد .

نوشته بن هوبارد

ای .

باب

تل تل , سوریه - خاطرات روستایی بازنشسته دهکده در سوریه که در آن بزرگ شد . کلیسای گلی ازدواج کرد . کلیسای واقعی به ساختن آن کمک کرد که با پرستش کنندگان در تعطیلات سرریز کند . جامعه تنگ اقوام مسیحی آشوری که نسل‌ها در این منطقه می‌زیستند .

اکنون دهکده ارواح است .

کلیسا توده‌ای از آوار است , برج ناقوس آن و صلیب آن همچون درختی قطع شده‌است . جاده‌های خاکی انبوه و پوشیده از سگ‌های ولگرد است . بیشتر خانه‌ها خالی , صاحبان آن‌ها در آلمان , استرالیا , ایالات‌متحده و جاه‌ای دیگر هستند .

عشاق گفت: " همه خانه‌ها پر شده بودند . " " حالا در خیابان من , فقط من و همسایه هستم . "

تبلیغات

همین سرنوشت در همه روستاهای اطراف اتفاق‌افتاده است , جایی که مسیحیان آشوری , یکی از اقلیت‌های مذهبی سوریه , از مدت‌ها پیش پرورش داده و حیوانات را در کنار سواحل رودخانه آمودریا در شمال شرق کشور پرورش داده و پرورش داده‌اند .

یک کلیسای مسیحی تخریب‌شده در نزدیکی تال تامر در شمال سوریه تحت کنترل کرد .

اعتبار

برای نیویورک‌تایمز

تصویر

یک کلیسای مسیحی تخریب‌شده در نزدیکی تال تامر در شمال تحت کنترل کردی برای نیویورک‌تایمز

دولت اسلامی با ربودن بیش از ۱,۰۰۰ تن از ساکنان , به این ناحیه حمله کرد . این جهادگرایان چند ماه بعد توسط نیروهای کرد و مبارزان محلی خارج شدند و پس از دریافت باج گزاف , اغلب اسرا را آزاد کردند .

اما افراط گرایان بسیاری از کلیساهای منطقه را قبل از رفتن ویران کردند , و تقریبا ً همه اسیران آزاد شده, همراه با خانواده و همسایگان خود , از آن زمان گریختند و از جامعه خارج شدند .

یک عضو شورای محلی حاکم بر این ناحیه گفت : " زندگی در اینجا بسیار خوب است , اما هیچ مردمی وجود ندارد . " او ماند اما بیشتر بستگانش در ایالات‌متحده هستند .

هفت سال جنگ در سوریه , نیمی از جمعیت کشور را آواره کرده‌است و میلیون ‌ها پناهنده را به خارج فرستاده‌است . به عنوان دولت رئیس‌جمهور بشار الاسد , سرزمین‌های بیشتری از شورشیانی که به دنبال برکناری وی هستند , ممکن است برخی از مردم بازگردند .

نبیل در خانه‌اش در تل‌آویو , سوریه , جایی که تنها او و مادرش در آن زندگی می‌کنند . " اگر بخواهیم ازدواج کنیم , هیچ دختری باقی نمانده است. "

اما سایر جوامع آسیب‌پذیر , مانند کسی که اینجا در تل تال هستند, به قدری دچار آسیب شدند که ممکن است هرگز احیا نشوند و سوراخ‌هایی دایمی در بافت اجتماعی سوریه باقی بمانند .

تعداد مسیحیان در سراسر خاورمیانه برای چند دهه کاهش‌یافته است چرا که آزار و اذیت و فقر منجر به مهاجرت گسترده شده‌است . دولت اسلامی که به نام داعش نیز شناخته می‌شود مسیحیان را کافر دانست و آن‌ها را مجبور کرد که مالیات‌های خاصی بپردازند و روند در سوریه و عراق را تسریع بخشند .

در این منطقه از سوریه , مهاجرت سریع بوده‌است .

بعضی از مسیحیان آشوری در اینجا پیش از آغاز جنگ , بیش از دو دوجین کلیسا می‌زیستند . در حال حاضر تنها یک کلیسا باقی می‌ماند و تنها یک کلیسا خدمات منظم دارد .



منبع سایت سربازی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.