سربازی

حضور در افغانستان به طور کامل وب را کامل می‌کند . تعداد کمی از مناطق مهم تمرکز یا فعالیت تروریستی بیشتر از چند صد مایل دورتر از چشم و گوش آمریکا هستند - و در صورت لزوم ، کماندوهای آن ، هواپیماهای بدون سرنشین و دیگر تجهیزات تاکتیکی . همه اینها گران هستند ، اما بیش از حد گران نیستند - شاید حدود ۳۰ میلیارد تا ۷۰ میلیارد دلار در سال هزینه داشته باشد ، براساس تحلیل برآورده‌ای دفتر بودجه کنگره . این بودجه هنوز کم‌تر از ۱۰ درصد بودجه پنتاگون برای سال ۲۰۱۹ است .

براساس برآورده‌ای C.I.A. ، امروز دولت افغانستان تنها برخی از کشور خود را کنترل می‌کند - حدود ۵۵ درصد از همه نواحی مدیریتی ، که در آن حدود ۶۵ درصد از همه افغان‌ها زندگی می‌کنند. با این حال همه شهرهای اصلی و اغلب جاده‌های اصلی را در بر می‌گیرد . برای اهداف محدود ضد تروریستی آمریکایی ، این احتمالا ً کافی است ، با فرض اینکه می‌تواند پایدار باشد .

Editors

یخچال طبیعی هستند . میلیونها Rely که بر روی آب خود تکیه دارند .

چگونه می ‌توان طراحی کرد که طراحی چقدر می‌تواند برای جامعه انجام شود

آیا کلیسایی می‌تواند در ۱۶۷۷ میلادی تاسیس شود ؟

advertisement

هیچ یک از این موارد دلیلی برای ازخودراضی بودن نیست . با فرض عدم وجود ایالات‌متحده و عقب‌نشینی ناتو ، بزرگ‌ترین تهدید برای افغانستان ، احتمالا ً تنش‌های عظیمی است که بر روی نیروهای امنیتی خود قرار داده می‌شود که می‌تواند با توجه به گرایش‌ها فعلی آن‌ها را ترک کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که آن‌ها از سال ۲۰۱۵ به حدود ۲۸، ۰۰۰ تلفات از سال ۲۰۱۵ و همچنین میزان بالای ترک بیمار رنج می‌برند و در نتیجه بیش از حد وسیع است . حمله اخیر طالبان که منجر به مرگ چندین تن از پرسنل اطلاعاتی در استان وردک در جنوب کابل شد ، آخرین چالش است.

ایده‌های چندی می‌توانند ارتش و پلیس افغانستان را قوی‌تر و مقاوم‌تر کنند ، به طوری که این مارپیچ رو به پایین شتاب نمی‌یابد . ما با هم‌کاری وزارت دفاع افغانستان باید تلاش کنیم که یک بازوی جدید نیروهای امنیتی شناخته‌شده به عنوان نیروی منطقه‌ای ارتش ملی افغانستان را توسعه دهیم . استخدام می‌شود و به صورت محلی اداره می‌شود . از آنجا که بسیاری از افغان‌ها ترجیح می‌دهند در جای دوری از کشور از قلمرو خود دفاع کنند ، این مفهوم باید به استخدام و حفظ آن‌ها کمک کند .

علاوه بر آن ، ما باید دولت افغانستان را به توقف تلاش برای نگه داشتن بسیاری از بخش‌های روستایی کشور تشویق کنیم . این رویکرد در حالی که قابل‌فهم است ، سربازان و پلیس را در پاسگاه‌های دورافتاده و دورافتاده مستقر کرده‌است که اغلب بدون ترک و آسیب‌پذیر شدن در برابر حمله طالبان مستقر شده‌اند .

البته به زودی هیچ پیروزی قطعی در افغانستان نخواهد بود و هرگونه معامله صلح با طالبان همچنان یک تیر بلند باقی خواهد ماند . اما ماموریت ایالات‌متحده - ناتو در افغانستان می‌تواند به حفاظت از غرب در برابر حملات تروریستی در مقیاس بزرگ در جنوب آسیا ادامه دهد ، در حالی که به تدریج در سال‌های آینده به تدریج کاهش می‌یابد . و افغان‌ها هنوز هم می‌توانند امید خود را حفظ کنند که کشور آن‌ها در طول زمان تثبیت و تقویت شود .

چنین اهدافی ممکن است زیاد به نظر برسند . اما آن‌ها چیزی هستند که اکنون در افغانستان واقع گرایانه است - و برای منافع اصلی امنیت ملی آمریکا ، ممکن است آن‌ها به اندازه کافی خوب باشند . این پلت فرم در جنوب آسیا قابلیت‌های ضد تروریستی دیگر ایالات‌متحده در خاور میانه گسترده‌تر را تکمیل می‌کند ، به خصوص در مکان‌هایی که دولت‌های محلی ضعیف هستند و تهدیدها بزرگ‌ترین هستند . امکانات نظامی آمریکا در قطر و کویت و بحرین و همچنین کشتی‌هایی که در خلیج‌فارس یا در نزدیکی خلیج‌فارس هستند ، از عملیات در عراق و سوریه پشتیبانی می‌کنند . پایگاه‌های ایالات‌متحده در جیبوتی به ما در حفظ هشیاری نسبت به یمن ، سومالی و دیگر بخش‌های شاخ آفریقا و خلیج عدن کمک می‌کنند . ناوگان ششم ، و دارایی‌های آمریکا در ایتالیا ، مراقب لیبی و بقیه آفریقای شمالی است .



منبع سایت سربازی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.