سربازی

طولانی‌ترین جنگ ما هنوز یک جنگ مهم است

چرا ایالات‌متحده باید سربازان را در افغانستان نگه دارد ؟

نویسنده : مایکل پورتر . O ' Hanlon

آقای " Hanlon " عضو ارشد موسسه بروکینگز می‌باشد .

۲۴ ژانویه ۲۰۱۹

مشاوران نظامی آمریکا در پایگاه ارتش ملی افغانستان .

اعتبار

جیمز مکنزی / رویترز

تصویر

مشاوران نظامی آمریکا در ارتش ملی افغانستان "base.Cred مکنزی" / رویترز

رئیس‌جمهور ترامپ می‌تواند یک رئیس‌جمهور بحث‌برانگیز و disruptive باشد . اما در مورد افغانستان ، ناامیدی او از جنگ ۱۷ ساله با احساسات رئیس‌جمهور باراک اوباما یا بیشتر ما تفاوت دارد . بنا بر گزارش‌ها ، وی خواستار کاهش چشمگیر حدود ۱۴، ۰۰۰ نیروی آمریکایی که در اوایل امسال در آنجا خدمت می‌کنند ، شده‌است .

این یک اشتباه است . هنوز یک مورد قوی برای حفظ طولانی‌ترین جنگ آمریکا وجود دارد - به خصوص اگر آن را بازتعریف کنیم ، دور از ساختمان کشور و به سمت چیزی بیشتر شبیه یک مشارکت پایدار با مردم افغان در برابر افراط‌گرایی منطقه‌ای و جهانی . در واقع ، واشنگتن باید به دنبال یک استراتژی خروج توقف کند و افغانستان را به عنوان یک ستون در یک شبکه گسترده منطقه‌ای از توانایی‌ها بر ضد القاعده ، دولت اسلامی و جنبش‌های مرتبط با آن نشان دهد که نشانه‌هایی از پراکنده شدن را نشان می‌دهد . با گذشت زمان ، ما می‌توانیم به تدریج نیروهای خود را کاهش دهیم، اما ما می‌خواهیم قابلیت‌های نظامی و نظامی را برای سال‌های زیادی در جنوب آسیا انتخاب کنیم .

گزارش سازمان ملل متحد تخمین می‌زند که کل عضویت داعش در عراق و سوریه بین ۲۰۰۰۰ و ۳۰، ۰۰۰ نفر باشد . و همانطور که کارشناسان تروریسم بروس هافمن و سث جونز اشاره کرده‌اند ، بیشتر ۴۰۰۰۰ جنگجوی خارجی که در طول چهار سال گذشته وارد عراق و سوریه شدند ، هنوز زنده و سالم مانده‌اند و در سراسر منطقه پراکنده شده‌اند .

القاعده و گروه‌های مرتبط همچنین مسئول حداقل سه حمله بزرگ یا اقدام به حملات ( در مصر ، سومالی و استرالیا ) از سال ۲۰۱۵ هستند . نیازی نیست که در مورد تهدیدات وجودی برای تمدن غرب hysterically rant rant کند تا فکر کند که احتیاط باعث می‌شود ظرفیت نگهداری از چنین گروه‌هایی در هر جایی ، در صورت امکان ، مانع از استقرار استحکامات فیزیکی شود . با این استاندارد ، سیاست ضد تروریسم غربی از ۱۱ سپتامبر تا حد زیادی موفقیت‌آمیز بوده‌است ؛ ما باید نسبت به دور انداختن چیزی که ثابت شده‌است کار معقولی داشته باشیم ، محتاط باشیم .

تبلیغ

در مورد خاص افغانستان و آسیای جنوبی به طور کلی ، جدیدترین نگرانی دولت اسلامی شام و شام و شام در دولت اسلامی شام و شام است . در سال‌های اخیر ، این کشور احتمالا ً به قوی‌ترین و بزرگ‌ترین گروه وابسته به دولت اسلامی عراق در خارج از سوریه و عراق تبدیل شده‌است و یک فروشگاه در محدوده کوهستانی افغانستان برپا کرده‌است . هدف این حزب ایجاد خلیفه‌گری وسیع‌تر است که از ایران به جمهوری‌های شوروی سابق آسیای میانه تا هند و پاکستان کشیده شده‌است . این جاه‌طلبی به این نگرانی دامن می‌زند که دولت اسلامی شام و شام با لشکر طیبه ، گروه پاکستانی که حملات بمبئی را در سال ۲۰۰۸ یا یک گروه ضد هندی دیگر انجام داد ، هم‌کاری خواهند کرد .

با توجه به جغرافیای foreboding و دولت ضعیف افغانستان ، حال squelching دولت اسلامی در شام و شام ممکن است کم‌تر از شکست عراق در شرق سوریه یا عراق باشد . اما با پایگاه‌هایی که در حال حاضر داریم ، ما می‌توانیم به این گروه نگاه کنیم و به این گروه گوش دهیم و زمانی که یک رهبر کلیدی را بر روی حرکت یک رهبر کلیدی و یا زمانی که در هر مکان بسیار راحت باشد ، به دست آوریم . از آنجا که سه تن از رهبران ارشد آن تاکنون توسط نیروهای ائتلاف در چند سال گذشته از میدان نبرد خارج شده‌اند .



منبع سایت سربازی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.