سربازی

مردان ولسوالی بتی کوت ولایت ننگرهار در ۱ ژوئن برای ادای احترام پس از کشته شدن چهار تن از اعضای یک خانواده در حمله‌ای توسط C.I.A. - Huylebroek برای نیویورک‌تایمز ، گرد هم آمدند .

مردان در مسجد مرکزی خوست افغانستان نماز می‌خوانند که توسط جلال‌الدین حقانی بنیانگذار شبکه حقانی تامین مالی شده‌است . بسیاری از نیروهای اعتصاب به طور رسمی تحت کنترل نیروهای اطلاعاتی افغانستان در سال ۲۰۱۲ قرار گرفتند . اما مقامات ارشد افغان و بین‌المللی می‌گویند که دو نیروی موثر و ظالمانه ، در استان خوست و ننگرهار ، هنوز تحت حمایت C.I.A. هستند.

۵۰ مایلی

کابل

جلال‌آباد

ننگرهار

افغانستان

پاکستان

شاه

ترین کوت

خوست

TAJIK .

UZBEK .

ترکمنستان

مساحت :

جزئیات

افغانستان

ایران

قندهار

پاکستان

۲۰۰ مایل

نویسنده : نیویورک‌تایمز

این نیروها که به عنوان تیم‌های تجسس با تروریسم نیز شناخته می‌شوند ، استخدام شده‌اند ، آموزش‌دیده اند و توسط ماموران C.I.A. یا پیمانکاران مجهز شده‌اند که با آن‌ها در پایگاه‌های خود کار می‌کنند ، و به گفته چندین تن از مقامات ارشد امنیتی افغان و اعضای آن تقریبا ً سه برابر بیشتر از سربازان معمولی افغان کار می‌کنند .

مالکیت افغانستان این دو واحد فقط اسمی است ، یک رابطه ارتباطی که در آن دفاتر مرکزی اطلاعات در کابل ، نمایندگانی در این ماموریت برای هماهنگی دارد . اما مقامات می‌گویند که پیش از این مورد نیاز برای حملات اغلب آخرین دقیقه بوده و یا تا پس از آن رد شده‌است .

ماه‌ها ، نیویورک‌تایمز تلفات انسانی نیروهای حامی مالی را در جوامع مورد بررسی قرار داده‌است . روزنامه نگاران تایمز چندین بار درباره شکایات مکرر تحقیق کردند - که این واحدها به آن‌ها حمله کرده و آن‌ها را کشتند ، و تایمز بیش از ۲۴ ساعت پس از خروج نیروها به سایت‌های خود رفت .

این تحقیق جزئیات یک ماموریت C.I.A. با موفقیت‌های تاکتیکی را در پی داشته‌است که به قیمت کاهش جمعیت افغان به دست آمده‌است . یک مقام ارشد امنیتی افغان به صراحت نیروهای اعتصاب را به جنایات جنگی متهم کرد .

اغلب ، حملاتی که منجر به مرگ غیرنظامیان شد ، دور از پاسگاه‌های پلیس یا دفاتر دولتی انجام نشد و باعث شد که مقامات پشتیبانی شده از آمریکا در روستاهایی که سعی در برقراری ارتباط با آن‌ها داشتند ، تحقیر شوند . و از آنجا که واحدهای پشتیبانی C.I.A. اغلب در طول عملیات از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند ، نقض آن‌ها حتی به طور مستقیم با حضور آمریکا برابر است ، هر چند که ادعا می‌کند که عوامل آمریکایی گاهی اوقات در مورد این ماموریت‌ها بوده‌اند .

کارل Eikenberry ، فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در افغانستان که بعدها به عنوان سفیر ایالات‌متحده در کابل خدمت می‌کرد ، گفت : " مشکل این است : The باید با جنگ‌های خود در سایه مبارزه کند . اما زمانی که آمریکا ماموریت ساخت دولت را انجام می‌دهد ، تناقض بین این دو رویکرد ، پنهان ، سیاه ، و عدم شفافیت در مقابل . این نیرو که تحت حمایت مالی دولت قرار دارد ، باعث آتش زدن خودروهای torched شده و یک خانه مچاله شده در Khogyani.Cred itJim برای نیویورک‌تایمز شده‌است .

خانواده‌ها اغلب به خاطر گرما بیرون می‌خوابند . محمد طاهر ، یکی از رهبران خانواده ، در اواخر دهه ۵۰ سالگی ، نزدیک تختش در پشت‌بام به ضرب گلوله کشته شد .

هنگامی که روزنامه نگاران تایمز روز بعد از حمله به آنجا رسیدند ، تخت‌خواب شکسته بود ، سقف گلی زیر تخت پر از خون بود ، فقط چند قدم از tomatoes خشک که روی یک tarp آفتاب می‌گرفتند .



منبع سایت سربازی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.