تعویض

جولو , فیلیپین ( ap ) - به گفته مسئولان , دو بمب به فاصله دو دقیقه از طریق یک کلیسای کاتولیک رومی در یک جزیره جنوبی فیلیپین , جایی که ستیزه جویان مسلمان در آن فعال هستند , کشته و هفت‌تن دیگر را زخمی کردند .
شاهدان گفتند که اولین انفجار در داخل کلیسای هولو در مرکز استان به کلیسا و برخی از آن‌ها مجروح شد تا از در اصلی فرار کنند . نیروهای ارتش و پلیس در بیرون حمله کردند که بمب دوم حدود یک دقیقه بعد در نزدیکی ورودی اصلی منفجر شد و باعث مرگ و زخمی شدن بیشتر شد. ارتش گزارش داد که دستگاه انفجاری دوم ممکن است به یک موتورسیکلت پارک‌شده متصل شده باشد .
انفجار اولیه , نیمکت‌های چوبی داخل سالن اصلی را پخش کرد و شیشه‌های پنجره را منفجر کرد , و بمب دوم بقایای انسانی و آوار را در یک میدان شهر روبروی کلیسای جامع بانوی ما کوه کارمل پرتاب کرد . سیگنال‌های تلفن همراه در ساعات اولیه پس از حمله قطع شدند . شاهدانی که با مطبوعات مرتبط صحبت می‌کردند از دادن اسامی خودداری کردند یا در صحنه انفجار مشغول بودند .
کشته شدگان غیرنظامی و پنج سرباز نیز از جمله کشته‌ها هستند . دو پلیس و دو غیرنظامی در بین زخمی‌ها هستند .
سربازان در حمل‌کننده‌های زرهی از جاده اصلی که به کلیسا منتهی می‌شد , مسدود و به بیمارستان شهر منتقل شدند . برخی از تلفات از طریق هوایی به این شهر انجام شد .
وزیر دفاع در بیانیه‌ای گفت : " من به سربازان خود دستور داده‌ام که سطح هشیاری خود را بالا ببرند , همه مکان‌های عبادت و مکان‌های عمومی را فورا ً امن کنند و تدابیر امنیتی فعال را برای خنثی کردن طرح‌های خصمانه آغاز کنند . "
" تا زمانی که هر قاتل به پیشگاه عدالت آورده و پشت میله‌های زندان قرار گیرد , به انتهای زمین خواهیم پرداخت . این قانون به آن‌ها رحم نخواهد کرد . "
این گزارش گفت : " دشمنان دولت شجاعانه توانایی دولت برای تامین امنیت شهروندان در آن منطقه را به چالش کشیدند . ( نیروهای مسلح فیلیپین ) به چالش خواهند آمد و این مجرمان بی‌خدا را نابود خواهند کرد . "
جزیره هولو مدت‌ها است که توسط حضور ستیزه جویان ابو سیاف , که توسط ایالات‌متحده و فیلیپین به عنوان یک سازمان تروریستی به دلیل سال‌ها بمب‌گذاری‌ها , آدم‌ربایی و سربریدن , لیست سیاه شده‌اند , دچار مشکل شده‌است . یک اسقف کاتولیک به نام بنجامین دو عیسی , توسط شبه نظامیان مظنون بیرون کلیسای جامع به ضرب گلوله کشته شد .
هیچ‌کس بلافاصله مسئولیت حمله اخیر را بر عهده نگرفته است .
تقریبا ً یک هفته پس از آن فرا رسید که مسلمانان اقلیت در کشور کاتولیک رومی , منطقه خودمختار جدیدی را در جنوب فیلیپین , به امید پایان دادن به پنج دهه شورش جدایی طلبان که مردم را کشته بودند , تایید کردند . با این که اکثر نواحی مسلمان توافق خودمختاری را تصویب کردند, رای دهندگان در استان بلخ , جایی که جولو در آن واقع شده‌است , آن را رد کرد . این استان خانه یک گروه شورشی رقیب است که با این معامله و همچنین سلول‌های کوچک‌تر ستیزه‌جو که بخشی از هر فرآیند صلح نیستند , مخالف است .
دولت‌های غربی از توافق خودمختاری استقبال کرده‌اند . آن‌ها نگرانند که تعداد کمی از ستیزه جویان مرتبط با دولت اسلامی از خاورمیانه و جنوب شرق آسیا می‌توانند اتحادی با شورشیان فیلیپینی ایجاد کنند و جنوب را به یک زمین پرورش برای افراط گرایان تبدیل کنند .
این بمب در مکانی از صلح و عبادت صورت‌گرفته است و زمانی می‌آید که ما در حال آماده شدن برای مرحله دیگری از روند صلح هستیم . " او افزود : " زندگی انسان غیرقابل تعویض است " و از ساکنان جولو خواست تا با مقامات برای یافتن عاملان این " بیرحمی " هم‌کاری کنند . "
منبع سایت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.