تلالو

افغان‌ها در حال مذاکره با طالبان به عنوان پیشرفت Cites آمریکا هستند
Nawid ، یک دانش‌آموز ۲۱ ساله که برادرش را از دست داده بود و در حمله انتحاری طالبان به محله روستای سبز capital's در افغانستان زخمی شده‌بود ، در طی یک مصاحبه با آسوشیتدپرس در ۲۹ ژانویه ۲۰۱۹ در حال استراحت است . ( عکس از آسوشیتدپرس / رحمت گل )
۲۹ ژانویه ۲۰۱۹
آسوشیتد پرس
کابل ، افغانستان - افغان‌ها نسبت به گفتگوهای صلح با ستیزه جویان طالبان محتاط هستند ، حتی زمانی که رئیس‌جمهور country's ابراز امیدواری کرد که مذاکرات به رهبری ایالات‌متحده می‌تواند با موفقیت به جنگ داخلی طولانی‌مدت پایان دهد.
زلمای ایوبی ، فرستاده ایالات‌متحده ، روز دوشنبه گفت که در اصل " موافقتنامه ای برای ایجاد چارچوبی برای صلح با طالبان وجود داشته‌است . گروه ستیزه‌جوی اسلامی اکنون تقریبا ً نیمی از افغانستان را کنترل می‌کند و حملاتی را تقریبا ً به صورت روزانه انجام می‌دهد و عمدتا ً نیروهای امنیتی و مقامات دولتی را هدف قرار می‌دهد .
Nawid ، یک دانشجوی ۲۱ ساله ، گفت که پس از آن همه سال خشونت ، " صلح بی‌معنی خواهد بود ." Nawid برادرش را از دست داد و خود را در حمله انتحاری مرگبار طالبان در کابل در اوایل این ماه زخمی کرد . به گفته مسئولان امنیتی ، در این حمله چهار تن کشته و ۱۱۳ تن دیگر زخمی شدند .
خلیلزاد مذاکرات خود با طالبان را در ماه‌های اخیر انجام داده‌است . طالبان از دیدار مستقیم با دولت افغانستان که به عنوان دست‌نشانده آمریکا تلقی می‌شوند ، امتناع می‌کنند .
Faridoon Khwazoon ، معاون مدیر اجرایی عبدالله عبدالله ، گفت که خلیل زاد در حال توضیح دولت در مورد همه تحولات در مذاکرات است .
Khwazoon گفت : " اکنون مذاکرات صلح با شدت کامل ادامه دارد . ما به مذاکرات صلح نزدیک‌تر می‌شویم و امیدواریم شاهد گفتگوهای مستقیم صلح میان طالبان مسلح و دولت باشیم ."
اشرف غنی ، رئیس‌جمهور ، در یک سخنرانی تلویزیونی روز دوشنبه سعی کرد به افغان‌ها اطمینان دهد که هیچ معامله‌ای بدون آگاهی و مشارکت کامل صورت نمی‌گیرد .
غنی گفت : " تعهد ما تامین صلح و جلوگیری از هر فاجعه‌ای ممکن است .
طالبان از سال ۱۹۹۶ تا زمانی که حمله به رهبری آمریکا در پی حملات ۱۱ سپتامبر به رهبری آمریکا بر افغانستان حاکم بود ، بر افغانستان حکمرانی کردند . زنان عمدتا ً به خانه‌های خود محدود بودند و اقلیت‌های مذهبی مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفتند .
شادی خان سیف ، تحلیلگر افغان ، می‌گوید که ساکنان روستایی که بسیاری از آن‌ها سال‌ها تحت حاکمیت طالبان زندگی کرده‌اند ، " به سادگی " خواهان صلح هستند . در عوض ، " افغانستانی‌ها بیشتر نگران حفظ حقوق و آزادی‌های خود هستند ."
در کابل ، بسیاری از کسانی هستند که خواهان صلح هستند ، اما در مورد چارچوب روند صلح تردید دارند . سردار محمد ، یک مغازه‌دار ، گفت : " توافق صلح میان آمریکا و طالبان نمی‌تواند مفید باشد " تا زمانی که مردم فلسطین در مذاکرات نماینده نداشته باشند .
آژانس‌های جاسوسی شک دارند که کره‌شمالی سلاح‌های هسته‌ای را تحویل خواهد داد
از چپ ، کریستوفر Wray ، رئیس CIA ، Gina Haspel ، رئیس سازمان سیا و مدیر اطلاعات ملی ، دانیل Coats ، در روز سه‌شنبه ۲۹ ژانویه ۲۰۱۹ در برابر کمیته اطلاعات مجلس سنا در واشنگتن به شهادت رسیدند . ( عکس از آسوشیتدپرس / خوزه لوئیس Magana )
۲۹ ژانویه ۲۰۱۹
مصاحبه مطبوعاتی اسوشیتد پرس با رابرت برنز
واشنگتن - نهاده‌ای اطلاعاتی ایالات‌متحده در روز سه‌شنبه به کنگره گفتند که بعید است که کره‌شمالی به طور کامل زرادخانه هسته‌ای خود را از بین ببرد .
دان Coats ، رئیس اطلاعات ملی ، در شهادت پیش از کمیته اطلاعات مجلس سنا ، خاطرنشان کرد که کیم جونگ اون ، رهبر کره‌شمالی ، حمایت خود را از رهایی شبه‌جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای اعلام کرده‌است و به تازگی یک موشک ضد انرژی هسته‌ای را مورد آزمایش قرار نداده یا آزمایش هسته‌ای را انجام نداده است .
منبع سایت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.